Tuesday 31 May 2016

TIPS BERPUASA DAN BERBUKA DENGAN BETUL


Assalamualaikum dan selamat pagi sahabat-sahabat blogger yang disayangi.

Lebih kurang seminggu je lagi seluruh umat Islam akan menyambut kedatangan Ramadhan Al-Mubarak. Maka pagi ni Wani nak share dengan uolss semua tips untuk diamalkan di bulan Ramadhan.

Ada je di antara kita ni yang kurang berselera nak makan pada waktu sahur atau awal pagi bukan? Begitu juga dengan Wani sendiri, kurang berselera. Tetapi disunatkan untuk kita bersahur. Dapat pahala tau! Takkan nak tinggal macam tu je. Tak bagus dan tak elok untuk diamalkan.

So, jom follow tips Wani di bawah ni. Selain dapat pahala u all juga tidak lapar dan akan rasa cergas untuk melakukan kegiatan harian juga beribadah sepanjang hari.

1. BERSAHUR 
Ambil 2 tablet GARLIC.
Minum 1-2 sachets MIN KAFFE masa bersahur + kurma 3 biji. 

*Ianya dapat membantu anda menahan lapar sampai ke petang selain dapat membuang angin dalam badan. Kepada yang makan berat tu, lepas sahur jangan lupa minum BV ALFALFA juga segelas selepas makan.



2. BERBUKA
Waktu berbuka bancuh 1 sachet BBPLUS COLLAGEN. Rehatkan perut seketika untuk menunaikan solat Maghrib. Selepas itu, makan juadah yang lebih berat dan secawan MIN KAFFE selepas makan. 

3. SELEPAS TARAWIKH
Ambil 2 tablet GARLIC. 
Bancuh 1 sachet GARAM BULUH + 1 sudu BV ALFALFA CONCENTRATED dengan 200ml air suam dan minum sebelum tidur.
*Ini adalah untuk proses penghadaman dan perkumuhan supaya menjadi lebih lengkap.


SET KURUS BAJET ini bukan hanya sekadar nama. Sebenarnya keempat-empat product ni bagus untuk kesihatan dan untuk mengekalkan kecergasan badan. Tak adalah nanti masa Ramadhan kita lemau jer. Sambil tu dapat turunkan berat juga. Badan pun lebih sihat.







Manakala penambahan bagi BBPLUS COLLAGEN pula dapat memulih, membina dan memperbaharui rantaian kolagen yang telah rosak ataupun lemah, menguat dan melindungi serta menggalakkan pertumbuhan dan penghasilan sel kolagen baru.


Akibat kehilangan kolagen dalam badan :



Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis 2 yang baik dan merupakan komponen utama dalam rawan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatism dan juga osteoarthritis.




Selamat mencuba dan jikalau uolss rasa tips ini berguna, selamat share dengan kawan-kawan dan family sendiri pula!


Love,
Wani Ameen
014-7424304 (wechat @ whatsapp)
waniameen87@gmail.com
Top Agent Premium Beautiful | Utara
Premium Beautiful Expert Utara

No comments:

Post a Comment