Sunday 15 May 2016

PELUANG HANYA DATANG SEKALI

Apabila Mark Zuckerberg, Founder of Facebook bawa 5 org kawan beliau untuk berbincang mengenai mewujudkan Facebook. Tetapi hanya ada 2 kawan yang datang untuk mendengar. 

Dan sekarang kedua-dua orang tersebut juga adalah billionaire dengan profit 6.5 Billion dan 3.4 Billion. Iaitu Dustin Moskovitz dan Eduardo Saverin. 3 lagi kawan beliau yang tidak datang pada masa itu sekarang bekerja di syarikat beliau.

MORAL:

Apabila seseorang tawarkan anda peluang perniagaan, AMBIL saja walaupun anda masih belum faham. Kerana peluang bukan datang berkali-kali.

"FIKIR DULU LA" dan "NANTI LA" akan buatkan anda "KERUGIAN BESAR" dan "BUANG BANYAK MASA" dan "DUIT" anda sepanjang memikirkan peluang tersebut.

Peluang bukan datang berkali-kali. Suatu hari nanti, apabila anda berjaya, anda akan berterima kasih pada diri anda kerana melakukan keputusan yang betul. Seperti apa yang berlaku kepada 2 orang kawan Mark Zuckerberg.

Begitu juga kisah wani. Dimana pada mulanya memang wani tak berminat langsung untuk berbisnes sampai la satu hari, kawan wani perkenalkan CDM Shaliza Aziz dan juga DDM Ain Zulkarnaind pada wani. Tapi masa tu wani just follow kawan wani je... So, bila dia orang tengah explain about Business Plan, memang wani tak ambil port langsung.

Lepas balik dari meeting tu, wani tanya kawan, business ape yang hang nak buat ni? Biasala orang penang kan memang cakap kasar tapi hati baik dan lembut tau.. Kehkehkeh...

Dia kata dia nak jual korset. Wani pun cakap wani nak beli. Dia kata boleh je. Keesokkan harinya, masa wani keluar jalan-jalan dengan dia, terus wani gitau dia. Aku nak buat bisnes ni sama leh x? Tumpang masa tu ade rezeki lebih sikit. Dia kata awat pulak tak boleh... Lagi bagus, sambil pakai Premium Beautiful, sambil dapat income.

Dan dari situlah bermulanya kisah wani sebagai usahawan Sahajidah Hai O Marketing dan juga sebagai Premium Beautiful Expert.

Insha Allah, wani nak bawa family wani dan juga mertua keluar dari Zon Biasa ke Zon yang lebih luar biasa.

Doakan wani ye sahabat-sahabat blogger yang baik hati sekalian. Semoga anda semua dimurahkan rezeki sentiasa... 

Ameen...


Gambar ni diambil masa TDC Intensive Monthly Training setahun yang lepas.
Gambar ni pula di ambil bulan 10 last year masa wani jumpa client untuk pakaikan Premium Beautiful Corset di Kulim, Kedah.


Love,
Wani Ameen
014-7424304 (wechat @ whatsapp)
waniameen87@gmail.com
Top Agent Premium Beautiful | Utara
Premium Beautiful Expert Utara

No comments:

Post a Comment