Thursday 23 November 2017

TOP 10 TESTIMONI BERSALIN CZER BERPANTANG DENGAN PB


CZER atau C-SECT? Dengar atau baca je pun dah terbayang-bayangkan apa yang dialami oleh ibu-ibu diluar sana apabila mereka tiada pilihan lain untuk beranak.


Its just ok bila ibu-ibu melahirkan baby dengan apa jua cara sekalipun. Semuanya dah tertulis dari Allah s.w.t. Tetapi ade yang mengatakan kalau bersalin secara czer atau c-sect ni tak boleh berurut la, tak boleh berbengkung la, tak boleh bertungku dan bermacam-macam pantang larang lagi yang dikatakan. Itu semua hanyalah pantang larang oleh orang zaman dahulu kala.


Sebenarnya, bila bersalin secara czer atau c-sect ni, ibu-ibu memerlukan penjagaan yang lebih rapi berbanding bersalin secara normal. Mereka boleh je lakukan bertungku dan mengurut tetapi elakkan diri dari tersentuh bahagian luka jahitan tu. Erti kata lain, semua part boleh diurut atau ditungku dan bukan bahagian luka.


Untuk yang nak berbengkung pula, ibu-ibu di luar sana boleh je memakai bengkung apabila luka dibahagian itu sudah kering. Malah salah seorang bidan yang datang mengurut seorang kawan Wani yang bersalin secara czer juga memarahi beliau kerana tidak berbengkung dari awal bila luka tu dah kering. Bidan itu juga siap nyatakan lagi bahawa anak beliau juga lahirkan baby secara c-sect dan dah memakai bengkung pada hari-hari terakhir minggu pertama bersalin dan dah hilang beberapa KG dengan cepat je. Maka, kawan Wani terus berazam memakai bengkung pada hari tersebut juga. 

Dan feedback yang kawan Wani sendiri rasakan adalah perut, rahim dan tempat luka tu lebih rasa selamat, dan ketika batuk atau ketawa (ketawa dengan perlahan) lebih kejap dipegang, bilamana memakai bengkung.

Sekarang ni jom kita tengok TOP 10 Testimony Bersalin secara CZER dan Berpantang dengan Premium Beautiful.












Love,
Wani Ameen
014-7424304 (wechat @ whatsapp)
011-27414732 (Call)
waniameen87@gmail.com
Top Agent Premium Beautiful | Malaysia
Premium Beautiful Expert Utara
Premium Beautiful Expert Malaysia

No comments:

Post a Comment